| MyGamanBorneo: Eksplorasi Pena & Lensa | Alternatif Gaya Penulisan Bebas Tanpa Batasan |

Monday 2 July 2012

Kempen "Pet Adoption & Neutering"

20 Jun lepas saya berkesempatan berkunjung ke Pet Adoption & Neutering Campaign for MBKS Residents bertempat di perkarangan letak kereta pasar Stutong.  Kebetulan lalu di sana jadi apa salahnya singgah sebentar.

Pet Adoption & Neutering Campaign
Tersentuh juga hati bila melihat anak-anak anjing yang tidak bertuan ni,  tapi saya ni lebih sukakan kucing sebab kucing lebih mudah dipelihara dan boleh dibiarkan bebas bergerak dalam rumah berbanding anjing.

Local puppy
Masa tiba di sini sekitar jam 3 petang, cuma terdapat beberapa ekor anak anjing dan kucing dewasa yang dipamerkan.  Berkemungkinan sebahagiannya sudah diangkat menjadi haiwan peliharaan.

Kucing dewasa
Saya tertarik sangat dengan yang seekor ni, tapi niat terpaksa dibatalkan sebab saya sudah ada si Putih di rumah.  Si Putih ni pantang kalau nampak kucing dewasa lain gerenti bergaduh.  Si Putih cuma boleh berkompromi dengan anak kucing saja ♥‿♥

Comel

6 comments:

Gee said... [Reply]

Macam SPCA ka ni? Sy baru nampak yg SPCA punya page tu hari, dorang pun buat program lebih kuranng gitu juga~ Hee~ :)

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@Gee iya, dorang la yg punya kempen ni. kesian jg tengok kucing2 & anjing2 yg x bertuan. tapi tu la, perlu komitmen tinggi jg kalau mau peliharan haiwan ni.

Fadzmie said... [Reply]

Eee, kiut tu miaw. So how's the program? Ramai juga ka orang adopt those pity animals?

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@Fadzmie Mohamad tidak pasti jg sbb time saya pegi sana tiada nampak org adopt tapi tinggal sikit lagi la itu kucing sama puppy.

Okayarms said... [Reply]

Meow! Ala, kalo sia ada ruma sia sendiri yang sia satu urang ja tinggal, saya akan pelihara kucing o. At least 3 kucings hehee.

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@Armstrong ya la, kesian jg tengok tp mau adopt kucing dewasa ni payah sikit kalau suda ada kucing lain di rumah ... pandai begaduh nanti.