| MyGamanBorneo: Eksplorasi Pena & Lensa | Alternatif Gaya Penulisan Bebas Tanpa Batasan |

Thursday 15 March 2012

Kereta unik dengan 'granny square'

Saya sekarang tersangatlah busy dengan aktiviti mengait 'granny square'.  Walaupun kerja-kerja mengait 'granny square' ini agak leceh kerana perlu memutus dan mencantumkan benang berlainan warna untuk menghasilkan setiap kepingan,  tapi saya rasa enjoy melakukannya terutama apabila melihat hasilnya selepas dicantumkan.

Google Pix
Memandangkan saya tidak mahir dalam menggabungkan warna, jadi biasanya saya akan merujuk kepada gambar-gambar google berkaitan 'granny square'.  Secara tidak sengaja terjumpa pula gambar kereta di atas yang disarungkan dengan kombinasi warna yang ceria 'granny square'.

 Google Pix
Bagaimanapun, setakat ini saya belum terfikirlah pula untuk membuatkan baju untuk kereta kami ... hehehe ... kecualilah ada pertandingan 'kereta berhias' yang memerlukan 100% penggunaan seni krusye.  Entah berapa lama diperlukan untuk menyiapkan projek seperti ini? 

3 comments:

Kay Masingan said... [Reply]

mungkin ya mungkin tidak. saya masih membaca buku walau sangat suka melayari interent..

Salam kenal.:)

Kay Masingan said... [Reply]

oppss sorry salah ruang komen..heheh

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@Kay Masingan :) saya masih juga membaca buku, tapi jumlah semakin kurang pula gara2 lebih suka baca bahan2 internet.