| MyGamanBorneo: Eksplorasi Pena & Lensa | Alternatif Gaya Penulisan Bebas Tanpa Batasan |

Thursday 19 January 2012

Mencari Alat Ganti Microwave Oven Aowa

Microwave Oven jenama Aowa
Ada sesiapa tahu di mana saya boleh mendapatkan alat ganti bagi Microwave Oven jenama Aowa di Kuching?   Beberapa kedai membaiki kedai elektrik yang saya dan si gaman memberitahu bahawa mereka tidak mempunyai alat ganti untuk barangan elektrik jenama Aowa berikutan tiada ejen Aowa di Kuching.  Saya sudah cuba google di internet tetapi tiada maklumat yang boleh membantu, nampaknya jenama peralatan elektrik Aowa ini agak tidak popular di Malaysia. 

Si gaman melihat sesi postmortem kerosakan
Tiada alat ganti bermakna microwave oven kesayangan saya hadiah perkahwinan daripada mama dan bapa ini tidak akan dapat dibaiki ... huhu ... sedihnya.  Mau dijadikan besi buruk tidak sampai hati sebab sudah kira-kira enam tahun microwave oven ini membantu mempermudahkan hidup saya.  Jadi sekiranya ada sesiapa yang ada maklumat mengenai di mana ada tempat yang mempunyai alat ganti sila tinggalkan komen yer ... Thanks.




2 comments:

Unknown said... [Reply]

Hello MyGamanBorneo, nama saya Charles Soon dari Kuala Lumpur. Just like you, I am also looking for spare parts for my Aowa microwave oven similar to the one you have as shown in the picture. I have checked all over the internet looking for the supplier of Aowa microwave oven in Malaysia but to no avail. The Aowa company seems to be a "fly by night" company based on informations gathered from the internet and the company does not exist today.
The reason why I am contacting you is because I am looking for a replacement round glass plate which is used for rotating the food inside the oven. Since you are no longer using your Aowa microwave oven, I am wondering whether you would like to sell your rotating round glass plate to me if it is still in good condition. My wife has accidentally broken the one we were using when she was cleaning it.
Please contact me if you are keen to sell your glass plate to me. Let me know how much I have to pay you and how you want me to remit the money to you. My contact no. is 012-9748738. My e-mail is cthsoon@hotmail.com Thank you.

Unknown said... [Reply]

Hai..Microwave aowa saya masih dalam keadaan baik kerna dah lama tak di gunakan disebab kan buku panduan saya sudah lama hilang...jadi saya perlukan bantuan cara penggunaanya...model AW3088