| MyGamanBorneo: Eksplorasi Pena & Lensa | Alternatif Gaya Penulisan Bebas Tanpa Batasan |

Thursday 26 January 2012

Bagaimana Buat Duit Dengan ChurpChurp

Pendapatan sebelum cash out
Pengguna Twitter, Facebook dan Blog tegar diluar sana pasti kenal dengan  media pengiklanan sosial ChurpChurp.  Ada komuniti ChurpChurp yang berjaya menjana pendapatan beratus ringgit setiap bulan dan ada juga yang luar biasa hebatnya boleh dapat ribuan ringgit.  Saya pula cuma sekali sekala bolehlah untuk membayar bil internet setiap bulan.

Sebahagian pendapatan "Social Seeding"
Salah satu syarat penting untuk menjana pendapatan dengan ChurpChurp ialah kita mestilah rajin share setiap kempen yang diberikan menerusi Twitter dan Facebook.  "Social Share" akan dibayar RM0.20 - RM0.40 "per unique click".  Sementara special assignment "Social Seeding" pula hanya akan dibayar sekiranya pengiklan berpuas hati dan meluluskan ayat promosi kita.  Bayaran juga bergantung kepada jumlah pengikut pada Twitter.  Semakin ramai pengikut maka semakin tinggilah bayaran yang diberikan.  Untuk mendapat "Social Seeding" lebih kerap, anda haruslah rajin untuk share setiap kempen yang diberikan.

Sebahagian kempen berbayar ChurpChurp
Satu lagi teknik berkesan ialah membuat ulasan untuk kempen ChurpChurp yang diberikan di blog.  Sekiranya rajin,  saya akan buat ulasan menggunakan Bahasa Melayu atau paling mudah cuma copy & paste kempen yang diberikan untuk dijadikan blog post.  Ulasan yang menarik mampu menarik perhatian pembaca untuk klik pada link yang diberikan.

Klik untuk sertai komuniti ChurpChurp sekarang!
Selain itu, ChurpChurp juga akan memberi ganjaran sebanyak RM1.00 untuk setiap ahli baharu yang berdaftar menerusi link ChurpChurp kita.  Mudah sahaja, cuma perkenalkan ChurpChurp kepada ahli keluarga dan rakan-rakan rapat yang aktif menggunakan Facebook & Twitter.  Berminat menjadi sebahagian daripada komuniti ChurpChurp?  Sila klik di sini untuk berdaftar.

5 comments:

Admin said... [Reply]

Churp Churp ini memang betul. Ia merupakan anak syarikat kepada Nuffnang. Yang istimewanya churp churp tidak pernah menipu orang dan senang untuk untung tanpa modal.
Tolong support Klik sini

Yang menjanjikan ini hanya dengan KERAJINAN anda untuk mempromotekan unik link anda (ini contoh link) di mana-mana shj, seperti blog, facebook, twitter dsb...

Untuk maklumat lanjut jom Kita Berblog...Support My Blog!
Klik sini ke blog saya!

Jom Buat Duit Online Tanpa Modal Melalui CHURP-CHURP!!!

Jom Buat Duit Online Tanpa Modal Melalui SAYS.COM!!!

Rock said... [Reply]

Rajin2 promot blog nanti boleh dapat duit daripada churpchurp banyak.

Duit Churp Churp RM700 dah

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@Simon Reyes haha ... inilah sedang promote2 supaya lebih ramai join :)

Rock said... [Reply]

Jaw, of cozlah..supaya lebih untung ma..churp churp memang boleh duit dan lubuk duit tapi mesti kena dengan caranya. Tengok cara pertama guna facebook buat duit dengan churpchurp. Saya kongsikan sikit pasal benda ni. Kalau nak tahu lagi follow je, saya post kan cara kedua,ketiga sampai you all berjaya buat duit dengan churp churp. Tak menyesal mencuba.

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@Simon Reyes wah ... mmg bagus2 la tips churp2 ko.