| MyGamanBorneo: Eksplorasi Pena & Lensa | Alternatif Gaya Penulisan Bebas Tanpa Batasan |

Sunday 6 May 2012

Laksa Sarawak: Kuasa Air Tangan

Perkara pertama yang terlintas di fikiran saya apabila bangun pagi tadi ialah "Laksa Sarawak".  Di mana lagi kedai makan di sekitar Kuching yang menyediakan hidangan laksa sarawak paling umpph!!!???  Gambar di bawah merupakan laksa sarawak yang saya nikmati pada minggu lepas ketika jalan-jalan cari butang di India Street.  Rasanya ... not bad kata orang putih.

Laksa Sarawak @ Kuching
Walaupun namanya laksa sarawak, tapi di setiap tempat pasti rasanya berbeza ... semuanya bergantung kepada keistimewaan "kuasa air tangan" orang yang menyediakannya.  Orang kata, sekalipun sukatan rempah-ratus yang digunakan 100% sama tapi air tangan setiap orang tetap memberikan rasa yang berbeza.
 
Presentation yang menarik
Keenakan laksa sarawak juga sudah tentu terletak kepada kuahnya tetapi ada kalanya presentation turut mempengaruhi macam laksa ini. 

**Di mana-mana tempat saya terjumpa laksa gerenti saya akan oder yang special punya!!!  Huh! betapa hebatnya kecintaan saya terhadap laksa sarawak.  Mungkin boleh pasang angan-angan jadi duta kecil laksa sarawak ♥‿♥
 

0 comments: