| MyGamanBorneo: Eksplorasi Pena & Lensa | Alternatif Gaya Penulisan Bebas Tanpa Batasan |

Sunday, 20 May 2012

Shopping Dengan Duit ChurpChurp

Duit Churp Churp sudah masuk dan saya TIDAK membeli baju, kasut, perhiasan diri atau mekap tapi saya gunakan duit tersebut untuk membeli tali cotton di kedai peralatan memancing di India Street, Kuching.  Waxed cotton cord ini sebenarnya digunakan untuk membuat jala ikan tapi bagi kaki krusye macam saya, tali seumpama ini pun nampak macam benang kait yang boleh di'transform'kan menjadi sesuatu ♥‿♥

Waxed cotton cord
Saya difahamkan oleh taukeh kedai, tali tersebut sebenarnya sudah bertahun-tahun lamanya tidak laku dijual berikutan permintaan lebih kepada tali jenis nylon.  Katanya lagi, jenis ni sukar dicari (memang betul, sudah pusing satu Kuching cari tali ni di kedai peralatan memancing dan hardware tapi tidak jumpa).   Setakat ni, tali ini hanya ada dijual di kedai peralatan memancing klasik milik taukeh ni saja.

Beg tali cotton
Bila taukeh tu cakap tali jenis tersebut sudah tidak akan ada di pasaran lagi sebab sudah tidak dikeluarkan oleh kilang di China (ntah betul ke tidak) ... apa lagi saya terus borong sampai 10 dan tengok baki tinggal 10 lagi, kalau ada duit lebih memang beli habis hehehe ... Warna tali ni memang nampak macam  kotor masa masih dalam ikatan, tapi bila sudah dikait menjadi beg ianya bertukar menjadi warna yang cantik pula.  Tali cotton ni memang sesuai dijadikan beg kerana strukturnya yang kukuh dan tahan lama.
 

8 comments:

echaRierie said... [Reply]

wahhh..sis buat ka tue ? mau owh..hahaha..cantiknya..

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@echaRierie hehehe Thanks. nanti saya kasi publish di FB page saya kalau sudah siap lining dia.

echaRierie said... [Reply]

ok..
mau tgk..
tertarik sy oh..hihi

Nancy Poh said... [Reply]

Wah..cantik itu beg..hee..cek churp sy plak entah bila nak sampai..hujung bulan kot..huhu..tak sabar nak shoping juga.. :)

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@echaRierie sudah publish di FB :)

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@Nancy Poh hehehehe ... memang lambat tu, proses 40 hari lepas tu kena tunggu 2 minggu lagi untuk cek sampai. Lambat tapi bila sampai ... nah mimang kesiukan hehehe

Eyanz Azeanthy Paiman said... [Reply]

very nice here.btw i've already followed u here.hit me ya!=)

thank you!=)

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@Eyanz Azeanthy Paiman thanks. followed u back.