| MyGamanBorneo: Eksplorasi Pena & Lensa | Alternatif Gaya Penulisan Bebas Tanpa Batasan |

Friday 28 January 2011

Jenis lelaki yang membuatkan perempuan MENYAMPAH !!!

pic from google photo sharing
Gambar sampah sarap yang bertimbun-timbun ni bukan bermakna saya mau cerita pasal sikap orang ramai yang membuang sampah  dengan cara tidak berhemah. Gambar hiasan ni sekadar mau menunjukkan betapa perasaan menyampah dan meluat saya hari ni menyamai level sampah-sampah yang menjijikkan ni.  Rasa mau muntah pun ada.

Bayangkan masih ada segelintir lelaki yang bersikap tidak menghormati wanita tidak kira masa dan tempat.  Mentang-mentanglah saya sorang saja perempuan time tu ... dan mentang-mentanglah mereka ramai dalam sekumpulan 8 hingga 10 orang, eksyen memanjang pula  dorang ni mengganggu ketenangan saya menikmati Nasi Ayam RM2.  Seingat saya ... jenis-jenis lelaki yang suka minta perhatian macam mereka ni sudah pupus sejak menjelang millenium lagi ... rupa-rupanya, dorang-dorang ni pula saki-baki yang masih  belum kena format dengan mind set baru.

Asyik tanya soalan bodoh-bodoh ... "kitak makan sorang ka?" ... ada ka patut terang-terang saya makan sorang-sorang, tapi masih tanya soalan macam tu. Lebih menjengkelkan bila dengar suara sumbang "... licin juak pinggan nasi ayam kitak" ... punya la menyampah tahap GABAN ... makan habis pun dorang mau menyibuk, bukan dorang yang bayar.  Apa dorang ingat perempuan sekarang eksyen kontrol ayu ka??? ... kalau makan tidak habis, lebih baik jangan makan di kedai ... MEMBAZIR ... macam dorang-dorang ni membazirkan air liur dan bazir masa ganggu privasi orang lain.

Orang selalu kata ... kalau dilayan nanti makin menjadi-jadi.  Tapi dorang-dorang ni, makin tidak dipeduli ... makin melampau pula.  Siap putar lagu dari jukebox lagi ... "lagu tok kami tujukan buat kitak yang pakei baju merah" ... Ingat dorang-dorang ni minum minuman keras ka ... tau-tau setakat minum ice lemon tea, coffee ... orang mabuk pun lagi tidak kacau orang.  Pada saya, mereka-mereka inilah jenis lelaki yang membuatkan perempuan MENYAMPAH !!!


2 comments:

LennMommaChubby said... [Reply]

Memang betul..... Aku setuju...

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

hahha ... ya la lenn. bikin menyampahkan :)