| MyGamanBorneo: Eksplorasi Pena & Lensa | Alternatif Gaya Penulisan Bebas Tanpa Batasan |

Thursday 9 September 2010

Hari-hari yang membosankan buat si Putih


Tensen ... toink ... toink ... toink ...
Rewind sekejap episod keempat Kisah Si Putih sebelum ini ^_^ Dan tiba la hari yang dinanti-nantikan 21 Februari 2007 ... seekor kucing kampung buat pertama kalinya akan merasai pengalaman menaiki kapal terbang menggunakan penerbangan MAS ... ... kesian si Putih terpaksa di simpan berasak-asak dengan barang-barang penumpang ... masa tu memang risau juga dengan keadaan si Putih memandangkan penerbangan Sandakan – Kota Kinabalu – Kuching mengambil masa yang agak lama juga.”
Yay!!! Leganya si Putih bila dikeluarkan dari kurungan  ... aikk mana juga tempat ni??? ... mungkin itu yang difikirkan oleh si Putih bila kami berdua menjejakkan kaki buat pertama kalinya di rumah sewa si gaman... ehhh ... rumah sewa kami dua si gaman ^_^ ...
Selepas si Putih dikeluarkan dari kurungan dia, perkara pertama yang saya lakukan ialah angkat si Putih dan putar tiga kali di atas dapur gas ^_^ ini merupakan kali kedua si Putih mengalami pengalaman di putar sebanyak tiga kali di atas  dapur gas, pengalaman pertama masa di Sandakan dulu ketika mula-mula saya pelihara si Putih.  Hehehe ... cian si Putih, sudah la masih belum pulih mabuk kapal terbang ... kena lagi putar-putar ^_^ Kalau diikutkan, rasanya tidak perlu juga ikut petua tu sebab rumah sewa kami dua si gaman di atas blok kedai di tingkat tiga lagi tu ... mana juga si Putih mau sesat ... tapi itu la syarat wajib kalau bawa haiwan peliharaan pindah tempat baru.
Kehidupan tinggal menyewa di atas blok kedai di commercial area selama setahun lebih (21 Feb 2007 – 21 Mei 2008) merupakan pengalaman paling membosankan dan cukup stress untuk kami dua si Putih ... maklum la saya tidak bekerja, jadi banyak menghabiskan masa di rumah bersama si Putih.  Syukur ada si Putih ... at least ada juga teman.
Boringgggggg ... lebih baik tidur
Si Putih pula kalau stress memang berlari ke sana ke mari macam kucing putus wayar ^_^ dan hobi dia ialah menerkam dan membuli saya.  Kalau diingatkan kebanyakan baju yang saya pakai masa tu memang banyak yang bocor gara-gara kuku si Putih.  Sarung kusyen ??? ... jangan cerita la ... memang jadi mangsa si Putih untuk bersenam setiap hari dengan kuku dia.
^_^ sekali pandang macam tikus ... 2 kali pandang ???
Pertarungan dengan tangan si gaman ... Siapa Juara???
Ni buat muka minta kesian
Lagi satu cara si Putih release tension ialah dengan mengacau serta merosakkan barang-barang di rumah dan pantang tengok kami dua si gaman buat kerja ... gerenti si Putih pun mau menyibuk.  Haiwan pun pandai stress & release tension juga rupanya ... ^_^ Tapi dalam tempoh tersebut memang hari-hari yang membosankan buat si Putih ---
Sedang mengatur strategi ... akhirnya si Putih berjaya membuatkan pokok krismas ni patah



0 comments: