| MyGamanBorneo: Eksplorasi Pena & Lensa | Alternatif Gaya Penulisan Bebas Tanpa Batasan |

Friday 1 April 2011

Durian oh Durian

Seumur hidup, inilah kali pertama saya tengok beratus-ratus durian berlambak di depan mata.  Walaupun saya ni bukan penggemar durian tapi demi si gaman, sanggup juga saya berasak-asak menemankan si gaman memilih durian sampai pening-pening lalat.

Gumbira & rambang mata si gaman tengok berlambak-lambak dijual di tepi jalan kawasan komersil Desa Ilmu, Kota Samarahan

Sebiji sudah ditangan ... tapi macam mau tambah lagi

Dalam pening-pening lalat sempat juga berposing.  Harga durian yang saya pegang ni RM25 sebiji ... mahal owh ... bagus beli chocolate cheese cake, lagi berbaloi ^_^

Beribu-ribu lemonnn ... opss ... duriannnnn.  Harga di antara RM5 - RM25 sebiji

RM10 sebiji, boleh tahan si gaman ni ... betul-betul mengidam durian




2 comments:

Fadzmie said... [Reply]

Waa~ Ada beribu-ribu lemon durian ohh. Haha. Musim durian sudah ka di sana sekarang? :D

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@Fadzmie Mohamad iya bah. Tapi saya bukan penggemar durian. Kasi kawan laki saya beli durian sj bah ni hehehe