| MyGamanBorneo: Eksplorasi Pena & Lensa | Alternatif Gaya Penulisan Bebas Tanpa Batasan |

Tuesday 5 April 2011

Si Putih kena demam panas

Kesian si Putih, nampak lemah saja
Susah hati betul tengok keadaan si Putih petang ni.  Dari semalam asyik tidur saja, ingatkan si Putih malas ... rupa-rupanya kena demam panas pula.  Seharian si Putih tidak makan dan minum, mau bawa pegi klinik haiwan pun tidak sempat sudah.  Kucing boleh diberi panadol ka? Kalau malam ni si Putih masih demam, esok wajib bawa pegi klinik haiwan.




6 comments:

Fadzmie said... [Reply]

Kucing boleh dikasi makan panadol, tapi mau kena kasi larut dulu dalam air, baru suruh tu kucing minum.

Dulu masa kucing saya sakit (luka di ekor, sikit lagi mau putus), saya kasi minum dia air panadol sama kasi letak lebihan air panadol tu di tempat luka dia. Lepas satu bulan, baik sudah. :)

CathJ said... [Reply]

saya betul2 tidak tau kucing or may be animal boleh kena fever.... bawa p vet lah...safer..

LennMommaChubby said... [Reply]

Boleh bh....Tp dengan syarat ko kasi larut dalam air dulu la.... Tp jgn melebihi had la..

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@Fadzmie Mohamad suda kunu saya try kasi makan, tp di kasi muntah balik. sampai saya pun kena tempias liurnya hehe.

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@CathJ Kucing ni demam mcm manusia jg. Rasa suhu panas badan dia & di tapak kaki. Baru jg balik dr klinik haiwan :)

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@LennMommaChubby Ada saya cuba malam tadi tp dimuntah balik. Pahit sangat utk kucing hehe ... saya pun x suka makan panadol.