| MyGamanBorneo: Eksplorasi Pena & Lensa | Alternatif Gaya Penulisan Bebas Tanpa Batasan |

Saturday 12 February 2011

"Dil To Pagal Hai" Tetap di hati

Saya ni bukan juga peminat setia Hindi Movie, tapi hari ni memang saya nanti-nantikan satu-satunya filem hindi kegemaran iaitu "Dil To Pagal Hai" .  Kalau tidak silap, filem yang dibintangi oleh Shahrukh Khan, Karisma Kapoor, Madhuri Dixit dan Akshay Kumar ni popular sekitar tahun 1997 - 1999.  Bayangkan, sudah lebih 10 tahun filem ni, tapi masih seronok pula tengok pelakon-pelakon dia menari dan menyanyi.  

Selain itu, dalam banyak-banyak filem hindi yang pernah saya tengok, ini la filem yang paling romantis ... penuh dengan konflik cinta dan persahabatan, keliru antara perasaan cinta dan perasaan sayang ... cewah ^_^ biasa la filem hindi sering dipenuhi dengan konflik kisah cinta bersegi-segi.  Kalau tiada CINTA itu bukan filem hindi namanya ^_^

Kekuatan filem ini pada saya, terletak pada tarian dan lagu yang dipersembahkan.  Dulu, masa masih student sampai sanggup beli CD cetak rompak lagi ^_^ gara-gara terlampau suka dengan pergerakan tarian dan lagu-lagu yang menghiburkan.  Apa-apa pun filem ni tetap di hati :)
Pix from google photo sharing




0 comments: