| MyGamanBorneo: Eksplorasi Pena & Lensa | Alternatif Gaya Penulisan Bebas Tanpa Batasan |

Saturday 5 February 2011

Facebook punca perceraian


 Apabila Cinta Lama Bertaut Kembali Di Facebook
Pic from google photo sharing
Pertemuan semula dengan kekasih lama yang dijejak melalui laman sosial facebook menyebabkan cinta lama berputik semula ... jeng ... jeng ... jeng ... bahaya juga facebook ni kan ^_^  Betul la kata orang, soal hati dan perasaan manusia ni memang sukar betul diramal ... anytime boleh berubah bah ... bak kata pepatah, pasir di pantai pun berubah ... inikan pula hati manusia :) ewah ... Opsss ... saya bukan bercerita pasal diri sendiri yer ^_^ saya sebenarnya bercerita pasal  terdapat di kalangan pengguna-pengguna facebook yang CURANG terhadap pasangan masing-masing.

Sebelum ni, tahun lepas ... ingat-ingat lupa, rasanya saya pernah terbaca di Borneo Post Online pasal kes pasangan bercerai gara-gara facebook di Bintulu dan Kuching.  Kalau tidak silap gara-gara perbuatan mendedahkan masalah rumah tangga di facebook ... kira kes perang facebook la agaknya ^_^ ... minta dijauhkan.

Terbaru ... baru terbaca tadi dalam Harian Metro Online, di Kuala Lumpur seorang isteri hilang pedoman apabila lari meninggalkan suaminya untuk tinggal bersekedudukan dengan bekas teman lelakinya.  Menurut laporan itu, dikatakan bahawa lebih mengaibkan, wanita berusia 30-an itu yang membawa bersama anaknya berusia lebih setahun turut menuntut supaya suaminya menceraikannya.

Dasyat juga kan ... dan si suami pula pun bukannya lelaki dayus ... "Bertindak atas laporan suaminya, wanita itu bersama bekas teman lelakinya ditahan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dalam serbuan di sebuah rumah di Shah Alam, Rabu lalu.  Sumber Jais berkata, dalam serbuan kira-kira jam 3 pagi itu, pasangan kekasih terbabit gagal membuktikan mereka mempunyai ikatan sah mengikut hukum syarak apabila disoal siasat."

Pic from google
Pic from google
Sepanjang bulan VALENTINE ni ... kuasa cinta nampaknya semakin menjadi luar biasa ^_^ kerana CINTA itu boleh membuat  seseorang itu bahagia dan tidak kurang  juga ada pula yang terluka.   
PERINGATAN:  Jangan sesekali letakkan cinta di tangan si CUPID ... sebab kadang-kadang panah cinta si cupid pun boleh tersasar ^_^




0 comments: