| MyGamanBorneo: Eksplorasi Pena & Lensa | Alternatif Gaya Penulisan Bebas Tanpa Batasan |

Friday 18 March 2011

Day 5: Five Foods

Hari Ke-5, 10 Day You Challenge:  Gambar-gambar di bawah merupakan lima jenis makanan yang saya gemari ... opss bukan ... lima jenis makanan yang paling saya tidak gemari ... pun bukan ^_^ sebenarnya ini merupakan lima jenis makanan eksotik serta makanan kampung yang saya sendiri tidak percaya saya berpeluang untuk merasainya sendiri memandangkan saya ni jenis pemilih sikit ^_^

~Ulat Sagu / Ulat Mulong ~
Rasa agak berlemak dan sukar digambarkan ^_^

~ Labi-Labi ~
Sup daging labi-labi, rasa lebih sedap daripada sup ayam

~ Ikan Keli ~
Ikan keli salai lebih sedap daripada pekasam ikan keli

~ Petai ~
Insaf, tidak mau makan lagi sebab nanti angin yang keluar busuk ^_^

~ Tempoyak ~
Boleh makan sikit tapi pandai pening terhidu bau durian




2 comments:

LennMommaChubby said... [Reply]

Sa suka mkn tempoyak... huhuhu

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@LennMommaChubby sekadar mencuba rasa tempoyak bole la.