| MyGamanBorneo: Eksplorasi Pena & Lensa | Alternatif Gaya Penulisan Bebas Tanpa Batasan |

Friday 4 March 2011

Kenapa saya tidak dapat gelaran datin?


Ramai artis wanita di Malaysia sekarang secara automatik memegang gelaran Datin setelah berkahwin dengan lelaki yang bergelar Datuk.  Walaupun saya ni bukan artis dan tidak terkenal tapi saya pun sebenarnya ... mmm ... mau bagitau takut orang kata temberang, kalau tidak bagitau nanti tiada siapa yang tau pula ^_^ 

Bah ... alang-alang bagus bagus bagitau saja la.  Sebenarnya kan, saya pun berkahwin dengan seorang lelaki yang bergelar Datuk ^_^ Jadi kamu urang semua jangan jeles la yer sebab bukan tiga artis wanita ni saja yang bertuah dapat kawin dengan Datuk.  Tapi yang bikin tidak puas hati kan ... napa saya tidak dapat gelaran DATIN !!!

Datuk Saiful Bahar & Datin Annahita Bakavoli

Datuk Rosman Ridzwan & Datin Noniswara Baharudin

Datuk Paduka Khairuddin & Datin Paduka Umie Aida




Datuk Sarawak & Nenek Sabah
Napa saya tidak dapat gelaran DATIN ??? Masa mula-mula kawin dengan si gaman, memang saya tau dia Datuk tapi kerana cinta karas kata orang Sabah ... saya dengan sepenuh hati menerima si gaman sebagai teman hidup.  Lagi pula, macam mana la mau dapat title Datin kalau si gaman cuma Datuk kepada ramai cucu saudara  ^_^  dan dengan segala hormatnya saya mendapat gelaran Nenek Sabah oleh cucu-cucu saudara sebelah si gaman.




4 comments:

LennMommaChubby said... [Reply]

Bah mula dr skrg sa panggil ko "datin" la.., mrs... ^^

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

hahaha ... bah lenn mudah-mudahan dapat jadi datin hehehe

Fadzmie said... [Reply]

nenek sabah? haha. sweet jg budak2 tu. ;)

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

hahaha ... baru 34 tahun suda jadi nenek bah ni fadzmie :)