| MyGamanBorneo: Eksplorasi Pena & Lensa | Alternatif Gaya Penulisan Bebas Tanpa Batasan |

Sunday 8 May 2011

Sifat Lelaki Dapat Dilihat Melalui Posisi Tidur

Google Pix
Menurut sebuah majalah kekeluargaan, 'Posisi tidur seorang lelaki itu mencerminkan sifatnya'.  Bunyi agak pelik tetapi Samuael Dunkell, Pengarah Insomnia Medical Services, New York City mengatakan sifat seseorang lelaki itu dapat dilihat melalui cara mereka tidur.

Telungkup - Lelaki yang tidur dalam posisi ini dikatakan seorang yang bersemangat dan bertengaga.  Selain itu, mereka juga menepati waktu dan mudah mendapat kejayaan.  Tetapi, pada masa yang sama, mereka ini suka mengawal orang lain termasuk pasangannya.

Sambil Memeluk Bantal - Jika anda tidur dalam posisi ini pula, anda dikatakan seorang yang sangat peka dan mudah tersinggung.  Anda juga begitu mengharapkan keputusan yang positif daripada orang lain sebelum mengambil langkah lebih lanjut.

Memeluk Badan - Bagi lelaki yang suka tidur sambil memeluk tubuh, mereka ini digolongkan sebagai yang bersikap rasional, mudah simpati dan mempunyai pola hidup yang teratur.

Telentang - Posisi tidur seperti ini menunjukkan bahawa anda sudah terbiasa menguasai seluruh tempat tidur.  Mereka yang tidur dalam posisi ini dikatakan mempunyai keyakinan diri, suka mencuba sesuatu yang baru tetapi agak sombong dan ingin menjadi perhatian orang lain.

Jadi, wahai golongan lelaki, adakah anda tergolong dalam gaya tidur ini?  Bagi wanita pula, tiba masanya untuk perhatikan cara tidur pasangan anda dan bandingkan dengan sifat mereka.



2 comments:

Fadzmie said... [Reply]

Uih, menarik juga ni info ni. Hehe.
Tapi kalau yang tidur teda gaya tetap ni macam mana? Yang bergerak-gerak ja memanjang kalau tidur. Haha.

Fadzmie's Latest Entry: KENAPA PEREMPUAN MUDAH MENGALIRKAN AIR MATA

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@Fadzmie Mohamad hahaha ... nah yg tidur gaya bebas tu nda tau pla. mgkn merangkumi semua sifat.