| MyGamanBorneo: Eksplorasi Pena & Lensa | Alternatif Gaya Penulisan Bebas Tanpa Batasan |

Saturday 14 May 2011

Bila Blogger.Com Under Maintenance

Kerja-kerja maintenance oleh Blogger.Com sejak 11 Mei lepas sehingga setakat 13 Mei menjejaskan mood kebanyakan blogger seperti saya.  Maklumlah, gangguan begitu teruk sekali sehingga beberapa 'blog posts' dan 'new install widgets' hilang.


Antara 'blog posts' yang kena remove ekoran kerja-kerja maintenance oleh Blogger.Com
Ini merupakan antara 'blog posts' saya yang telah hilang.  Ingatkan kena 'hack'.  Lebih  teruk lagi  entri Aku, Laksa Sarawak & Internet yang saya hantar untuk menyertai pertandingan Top Makan2 Expert DiGi Wwwow Awards pada 12 Mei lepas kena remove petang semalam.



Aku, Laksa Sarawak & Internet berada pada kedudukan ke 30 setakat 13 Mei
Bermula pada kedudukan nombor 43 pada 12 Mei, kemudian naik ke kedudukan ke 30 setakat 13 Mei ... dan timbul pula masalah bila 'blog post' kena remove, punya la sedih dan mood pun hilang.


Dari laman web DiGi Wwwow Awards pada 13 Mei
Yang paling lucu, bila tengok keadaan 'blog post' yang saya hantar untuk penyertaan Top Makan2 Expert tidak dapat diakses lagi menerusi laman web DiGi Wwwow Awards ... perasan la pula blog kena hack ^_^ siap meluah perasaan di FB lagi.  Ni gara-gara FB fan page HOT FM kena hack, tu sebab timbul perasaan sedemikan.  Sedangkan, apa la yang hebat sangat dengan blog ni ^_^


Notis daripada Blogger.Com
Bila dapat info di atas daripada si Tom Rungitom di FB fan page Sabahan Blogger, baru la rasa lega walaupun bimbang sekiranya 'blog post' yang kena remove tidak kena restore.  Tapi, syukurlah ... bila buka pagi tadi, semua 'blog post' yang hilang sudah kena restore, cuma komen-komen pada 'blog post' tersebut sudah tiada.  Lepas ni, kena rajin-rajin buat backup setiap kali buat update.



4 comments:

FBS Headmaster said... [Reply]

AKU SANGAT MARAH DENGAN BLOGGER NI! Post aku kena remove and bila dia bagi balik it was the draft with no content... and now I have to re-write... arghhhh

Fadzmie said... [Reply]

Tu Blogger bilang, diorang sekarang ni pun msaih try mau recover yg komen2 tu. Tapi ndatau lah macam mana nanti. Samada jadi ka atau tidak.

Fadzmie's Latest Entry : WARGA KL, SILA BERHATI-HATI!

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@Daniel Chiam iya ka? 3 post saya yg kena remove suda kena restore cuma komen sj yg hilang.

Jaw @ MyGamanBorNeo said... [Reply]

@Fadzmie Mohamad bikin tensen owh seharian gara2 maintenance. harap2 semua kembali pulih spt biasa.